Dag 7:

7. Ditt senaste sjukhusbesök

Egentligen var det i somras när Mördarvid låg inne efter att ha opererat bort blindtarmen. Det var helt sjukt att se min stora (ca 20 cm längre och 20 kilo tyngre än mig) lilla lillebror få hjälp av en tanig sjuksköterska till toaletten. Han var för svag för att orka gå de två metrarna själv, lillplutten. Jag minns inte riktigt om det var innan eller efter David högg sig i handen med en kaffekopp när han diskade. Det var ganska roligt, David var helt stissig och hetsig av allt adrenalin och blod och tyckte att han skulle gå till sjukan från mig. Det är väl typ fyra kilometer. Samtidigt som det öppna såret på knogen lämnade skräckfilmsdroppar av blod på marken. Jag lyckades i alla fall övertala honom att sitta still och äta en macka så att han inte skulle svimma, sen fick vi tack och lov skjuts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback