döden, igen

Försöker utomhusträna katten (som hela vinterna har totalvägrat att gå ut). Han blir peppad och nyfiken och piper hjärtskärande när vi kommer igen, så jag antar att det går bra för honom. Men inte för mig.
Vågar inte släppa honom utom synhåll, vill in släppa ut honom alls egentligen. Jag är så rädd att kisse ska dö.

Det har varit alldeles för mycket död runt mig. Både hunden och morfar dog nära inpå varandra,
och runt dem har andras hundar, vänner, söner och föräldrar dött som flugor. Förra månaden dog Mark Linkous,
i måndags dog Guru.  Därför tror jag att även min katt kommer dö om jag släpper ut honom.
Alla andra dör ju! Och min katt är ju så liten och dum och alldeles för ovan med att bo i stan.

Jag har aldrig varit rädd för döden förut, hur ska jag hantera det här?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Liten katt har ju nio liv så han klarar sig väl ett tag ;-)

2010-04-23 @ 06:27:45
Postat av: Job Amöba

Jag tror att Halvan är tuffare än ni tror.

2010-04-23 @ 08:58:09
Postat av: Terminally Ill

Job: det där säger du bara för att du vill tortera katten varje gång du är här.

Vadå kasta djur?

Vadå elda med djur?

Vadå?!

2010-04-23 @ 12:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback