två listor

Jag läser mycket om listor nu, så jag blev inspirerad och gjorde två egna:

SAKER SOM GÖR MIG GLAD:
- Mina småsyskon
- Oväntade telefonsamtal från någon jag saknar
- Sortera i min bokyhlla
- Få komplimnager från främlingar
- Bli bjuden på öl
- Åka tåg
- Tanter med rullatorer
- Små gubbar med keps
- Ekologisk mat
- Kyssar
- Demonstrationståg
- Hålla i våra kaniner
- Motbevisa auktoriteter
- Kaffe
- Lussekatter
- Smart punk
- Gamla människor som dansar
- Snälla busschaufförer
- Gnuer
- Blandband
- Retroklänningar


SAKER SOM JAG KÄNNER OBEHAG INFÖR (OGILLAR):
- TV-reklam
- Mårror
- Tivolin
- Djupt vatten
- Stegar
- Religion
- Spya
- Förlossningar
- Carola
- USA
- Konserveringsmedel
- Rutten frukt
- Överrörliga leder
- Tidens slut
- Evigheten
- Skolsystemet
- Alla andra system
- Matematik
- Privatiseringar


Det är fler saker som är bra än som är dåliga.
Det måste ju betyda att saker kanske inte är så illa som det verkar. Eller?

Kommentarer
Postat av: en som sympatiserar

men mårran vill inget ont!

2007-12-28 @ 22:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback