Come and do the chicken squak with me!

Jag blir så nervös med nya människor. Som att vara liten och på sitt första kalas.
Rädd för att säga fel saker, rädd för att råka leka med fel leksaker,
rädd för att ta tårta innan det är varsågod.
Sen får jag tunghäfta, min sociala kompetens fastnar i svalget
och det enda jag gör är att fortsätta dumflina.

Det tog mig tjugo minuter att förbereda frågan
om jag fick låna en mobil av någon i herrskapet. Inte okej.
Jag gillar ju de där mäncshorna, men jag är så dålig
på att känna mig välkommen i diskussioner och samtal.

/
Imorgon ska jag försöka våga gå ensam till ett möte som jag är aspeppad på. He. Jag kanske dör på vägen.
Minns mig gärna i så fall som något annat än en fegis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback