det var radion

För en gång skull snackades det annat än skit i Sveriges Radio P3. Det snackades bokhyllor,
ett ämne som faller mig i smaken. Snacket gick om estetik och ordningar och
bokhora.
Och, om boken man önskar hade skrivit. Folk på stan svarade så tråkigt, tycker jag. Det var mest
snabba pengar och trollkarlar de ville skriva om. Själv hade jag svarat att jag vill vara
en fusion av Sara Lidman och Martina Lowden. För jag vill ju det, så gärna så hjärna.

Jag vill skriva, jag vill upptäcka språk, jag vill älska böcker.
Jag skriver, jag upptäcker språk, jag älskar böcker.
Min största skräck är att förlora den lusten, för då har jag
inte mycket kvar. Alls.




Nu ska jag ragga upp nån som vill väsnas på scen med mig. Fortsättningen rafflar vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback