stegar mot skyn

STEG 1:
-- Bor: i en förort till Norrlands huvudstad
-- Ögonfärg: nån grön historia
-- Hårfärg: nu för tiden rödbrun.
-- Längd: 171 cm.
-- Skostorlek: stor 39, liten 40
-- Höger eller vänsterhänt?: Högerhänt med hjärtat till vänster
-- Stjärntecken: Lejon. Roar etc.

STEG 2
-- Skor som du bar idag: kånvörs, mammas tofflor.

-- Dina svagheter: har kass självbild/självkänsla/självfötroende. Är rädd för allt.
-- Rädsla: Allt, ju.
-- Målsättning: Att bli en tjock och glad tant med hundra barnbarn.

STEG 3
-- Ditt mest övertygande uttryck: sötisminen.
-- Första tanke när du vaknar: Tjolahopp! Tjolahej! Trallalej!

-- När somnar du: Efter midnatt.

STEG 4
-- Pepsi eller Coca Cola: Jag bojkottar båda.
-- McDonalds eller Burger King: Se föregående svar.
-- Adidas eller Nike: Se föregående svar.
-- Lipton Ice Tea eller Nestea: Se föregående svar.
-- Choklad eller vanilj: Jag är kvinna, alltså blir det choklad. Och mycket sådan.

STEG 5
-- Svär du?: Likt en borstbindare.
-- Sjunger du?: Mer mycket än bra.
-- Duschar du varje dag: Förr gjorde jag det pga duschmani. Det har gått över nu. Svett är coolt.
-- Röker du?: Jag har slutat. Totalt. High five!
-- Gillar du skolan?: Nu, sådär i efterhand, så kan jag svara ett helt ärligt "nja".

-- Tror du på dig själv: Nej.
-- Tycker du att du är snygg?: Inte anmärkningsvärt.
-- Tycker du att du är hälsosam?: Nästan i överkant. Nästan.

-- Kommer du överens med dina föräldrar?: Till och från.
-- Gillar du åska?: Jo.
-- Spelar du något instrument?: Nja. Men bemästrar gitarr, klaviatur, trummor, ukulele och en spännande sångteknik.

STEG 6
Har du någon gång:
-- Druckit alkohol?: sir yes sir.
-- Rökt?: sir yes sir.
-- Ätit en hel ask müsli?: Öh, nä.
-- Ätit sushi?: Vegosushi, ja. Aldrig köttig dock.
-- Stått på scen?: sir yes sir.
-- Skejtat: Sir yes sir. Eller, försökt åtminstone, i ett desperat försök att höja min coolness.
-- Bakat?: sir yes sir.
-- Stulit något?: Det är en mycket relativ fråga.

STEG 7:
Har du någonsin..
-- Däckat eller varit jättefull?: sir yes sir.
-- Blivit kallad hora?: Jo.
-- Blivit nerslagen?: Nej, men jag har knockat mig själv med kylskåpsdörren.


STEG 8:
I framtiden..
-- Namn på barn?: Laika, Léon, Miranda.
-- Hur vill du dö?: Snabbt och effektivt
-- Vad vill du bli när du blir gammal?: Enbent, så att jag får en permobil.

STEG 9
-- Antal människor du skulle ge ditt liv för: Typ, några. Typ. Serri, jag vet inte.
-- Antal CD-skivor du äger: 150 kanske? Förmodligen fler.
-- Antal piercings: Inte en enda.
-- Antal tatueringar: Chilla, det kommer.
-- Hur många gånger har du varit med i tidningen?: Många gånger. Ärligt talat har jag ingen aning på hur många.
-- Antal saker jag ångrar: Alla GYLLENE TILLFÄLLEN som jag har försummat. Åh, jag är så dum ibland.


Kommentarer
Postat av: Andréas

Tack så jättemycket!



Jag satt och klickade runt lite utifrån din blogg och kom in på en sida bland annat med videor, där jag fastnade och såg ett klipp om och om igen. Jag insåg just att det verkar vara du som skrivet den underbara dikten, jag är grymt imponerad.

Postat av: CuntSmasherÖlLover

Gud är ingen okänd gubbe i himlen.

Helt ärligt så tycker jag att det är bland de bästa dikterna jag hört. Älskar alla kontraster och hur underbart den är uppläst, helt perfekt. Jag är mållös.

Se det som ett tack för underbar lyrik.

Postat av: Andréas

Hahaha, vad hände där med namnet, jag ber så otroligt mycket om ursäkt.



Se bilderna som tack för underbar lyrik*

Postat av: Evelina

får jag fråga vilken stad som är Norrlands huvudstad?

2008-10-11 @ 22:44:56
URL: http://tigerlina.blogg.se/
Postat av: Olga

Jag råkade snubbla ( Inte på riktigt. För det går ju inte ) över din blogg på min tafatta färd på min fräsiga Surf-bräda.

Måste bara anmärka att "Steg 1" På hela tjofräset stämmer helt överens med mig. Helt. jag skojar inte.

Lustigt universum kan vara ibland. Du är söt.

2010-01-11 @ 01:03:50
URL: http://valrost.blogg.se/
Postat av: Olga

Förutom stad då förstås. Det stämmer inte alls.

2010-01-11 @ 01:05:18
URL: http://valrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback